For tokon.be, an educational website for toddlers, I designed the main character/mascotte "Tokon".
As the drawing had to be scalable for use on computers, tablets, etc, I had to make a vectorial version of it with my vectorial software.
I could have made an automatic trace of the original linework into vectors, but then I would have had too many anchorpoints, and I would loose the sharpness of a real vectorial drawing.
So I did the tracing manually. Each line had to be made up of Bézier-curves, which took some time.
I started with a silhouette/outline of the figure, which served as inked linework. The colour parts were drawn separately over the black silhouette, thus simulating the effect of an inked drawing.
Dutch:Voor tokon.be, een educatieve website voor kleuters, ontwierp ik het hoofdfiguurtje/mascotte "Tokon". De tekening moest schaalbaar zijn voor gebruik op allerhande apparaten, dus moest deze in vectoren gebeuren.
Ik kon een automatische omzetting van bitmap naar vectorieel hebben kunnen toepassen, maar dat zou teveel ankerpunten opgeleverd hebben, en de echte scherpheid van het beeld zou verloren gaan.
Vandaar dat ik de omzetting manueel deed. Elke lijn moest d.m.v. Bézier-curves getekend worden, wat wel wat tijd in beslag nam. Ik startte met een zwart silhouet van de figuur, waarboven daarna de gekleurde vlakken getekend werden. Op die manier krijg je het effect van een geïnkte figuur.
The original drawing |
Result after manual tracing (here you see the happy and the sad version of Tokon) |
Outlines of the Bézier-curves. |
Sharp lines everywhere, thanks to the manual tracing. |
Infinite sharpness :-). |
No comments:
Post a Comment